Veelgestelde vragen2025-02-14T11:21:04+00:00

Veelgestelde vragen

Iets niet helemaal duidelijk? Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur ons gerust een mailtje of bel even met een van onze filialen. Onze medewerkers staan u graag te woord!

Algemeen

Ik ben nog geen 18 jaar, kan ik bij jullie producten aanschaffen?2024-12-24T10:14:05+00:00

Nee, de verkoop van tabaksproducten en e-sigaretten aan jongeren onder de 18 jaar is bij wet verboden. Wij houden ons hier strikt aan. Ben je onder de 25 jaar? Toon jouw legitimatiebewijs aan onze medewerker. Kijk op de website van NIX18 voor meer informatie.

Kan ik bij jullie smaakjes kopen?2025-02-13T13:25:20+00:00

Sinds 2023 zijn alleen tabakssmaken toegestaan voor e-liquids. Het aanbieden van andere smaken is niet langer toegestaan in Nederland.

Kan ik producten online bestellen?2025-02-13T13:22:31+00:00

Door de strenge Nederlandse wetgeving omtrent tabak en aanverwante producten is het online bestellen en bezorgen van tabaksproducten en e-sigaretten niet toegestaan.

Verkopen jullie loterijen en krasloten?2025-02-14T11:18:22+00:00

In onze winkels verkopen wij de volgende loterijen:

  • Nederlandse Staatsloterij
  • Lotto
  • Eurojackpot
  • Lucky Day
  • Miljoenenspel
  • Krasloten
  • TOTO

Ook kunt u bij ons uw gewonnen prijs innen. Let op: is uw prijs boven de 250,- euro? Dan kan het zijn dat wij er voor kiezen uw prijs per bank uit te betalen. Mocht u hierover vragen hebben kunt u een van onze winkels vooraf uw bezoek telefonisch of per email bereiken.
De contactgegevens van onze winkels vindt u op deze website.

Verzenden jullie producten?2025-02-13T13:25:42+00:00

Nee, dit is bij wet verboden sinds 2023. Wij kunnen helaas geen producten verzenden. We helpen u graag persoonlijk in onze winkels, waar u onze producten kunt bekijken en direct kunt aanschaffen.

Waar is jullie winkel in Den Haag?2024-12-25T11:07:19+00:00

Helaas is onze winkel in Den Haag per december 2024 definitief gesloten. We verwelkomen u graag in onze andere vestigingen in Utrecht en Breda voor al uw producten en vragen.

Waar kan ik jullie winkels vinden?2024-12-31T11:58:57+00:00

Rookwinkel heeft momenteel 3 vestigingen, een in Utrecht en twee winkels in Breda.
Via de grijze menubalk op de website kunt u op het gewenste filiaal klikken. Vervolgens komt u op de pagina van de betreffende winkel. Hier vindt u oa onze adres en contactgegevens.

Wat is “heat-not-burn”?2025-02-13T12:15:55+00:00

Heat-not-burn producten, ook wel verhitte tabaksproducten genoemd, werken anders dan gewone sigaretten. In plaats van de tabak te verbranden, wordt deze alleen verhit. Hierdoor ontstaat er damp die nicotine en de vertrouwde smaak van tabak bevat. Bovendien blijft er geen aanhoudende geur hangen na het gebruik van deze tabak. In onze winkels bieden wij HNB producten aan van merken zoals IQOS en GLO.

Wat zijn de openingstijden tijdens feestdagen?2025-02-14T11:18:00+00:00

Tijdens feestdagen en/of evenementen in de stad kunnen onze openingstijden afwijken.
Op de webpagina van de gekozen winkel vindt u onze aangepaste tijden terug.

U vindt onze (aangepaste) openingstijden terug via onderstaande links

Wat zijn rookvrije alternatieven?2025-02-13T13:22:55+00:00

Dit zijn producten zoals e-sigaretten en heat-not-burn tabaksticks die een alternatief bieden voor traditionele tabaksproducten. Ze bevatten geen tabaksrook en passen binnen de doelstellingen van een rookvrije generatie.

Welke producten verkopen jullie?2025-02-13T13:24:24+00:00

Wij verkopen zowel traditionele tabaksproducten en rokersbenodigdheden als rookvrije alternatieven zoals e-sigaretten en navullingen. Alle producten in onze winkels voldoen aan de Nederlandse wetgeving. Ook zijn al onze winkels verkooppunten van de Nederlandse Staatsloterij. 

Service & garantie

Kan ik producten retourneren?2025-02-13T13:18:54+00:00

U kunt een product aan Rookwinkel retourneren wanneer er sprake is van:

  • Herroepingsrecht (zichttermijn)
  • Een defect bij ontvangst van het product

Het is mogelijk om producten in onze winkels om te ruilen mits deze aan de volgende punten voldoen:

  • Omruilen binnen 14 dagen
  • Op vertoon van de kassabon waarop het te retourneren product vermeld staat
  • Producten dienen ongebruikt en in originele verpakking te verkeren
  • Liquids zijn niet geopend en verzegeld
  • Mondstukjes kunnen in verband met hygiene aspect niet retour genomen worden
  • Tabaksproducten zoals shag, sigaretten en sigaren zijn uitgesloten van het herroepingsrecht

Voldoet uw product aan de bovenstaande punten? Dan kunt u ervoor kiezen om het product in onze winkel om te ruilen voor een ander product. Een terugbetaling (contant) van het aankoopbedrag is ook mogelijk. Breng altijd de kassabon en het te ruilen product inclusief bijbehorende verpakking mee naar onze winkel!

Hoe lang heb ik garantie?2025-02-14T11:19:14+00:00

Het is erg vervelend als uw product niet naar behoren werkt. Gelukkig geven we u, met uitzondering op de hieronder benoemde punten op alle producten 12 maanden garantie.

Uitzonderingen:

Batterijen
Omdat de capaciteit van een batterij bij dagelijks gebruik na verloop van tijd afneemt, hebben de batterijen die u koopt bij Rookwinkel.nl een garantietermijn van 3 maanden. Bij normaal gebruik kunt u de batterijen meer dan 300 keer opladen. Afname van capaciteit gedurende de levensduur van een batterij is normaal en valt niet onder de garantie. Na 300 keer opladen gaat een batterij niet direct defect, maar kan de capaciteit van de batterij wel sneller afnemen. Let op: Laadt de batterijen altijd op met een gecertificeerde, bij Rookwinkel.nl aangeschafte oplader/adapter. Is uw batterij defect nadat u deze hebt opgeladen met een oplader/adapter die niet is aangeschaft bij Rookwinkel.nl, dan vervalt uw garantie.

Clearomizer, coil units, losse glaasjes en O-ringen
Dit zijn verbruiksproducten, verbruiksproducten zijn producten die u regelmatig vervangt of waarvan een snellere slijtage mag worden verwacht dan van de elektrische sigaret zelf. Op deze producten rust dan ook geen garantie.

Mijn e-sigaret is defect, wat nu?2025-02-13T13:21:57+00:00

Op vertoon van de aankoopbon en de verpakking met unieke serienummers kunt u naar de winkel komen voor advies. Ons team zal uw apparaat onderzoeken en indien het binnen de garantie valt voor u vervangen. Wij streven naar een snelle oplossing, zodat u snel weer kunt genieten van uw product.

Kan ik mijn defecte batterijen inleveren?2025-02-13T13:26:35+00:00

Zeker, wij hebben hiervoor speciale inzamelcontainers van Stichting OPEN die periodiek worden geleegd. Zo dragen we bij aan een milieuvriendelijke verwerking van oude batterijen. U kunt uw defecte batterijen gewoon bij ons inleveren tijdens uw winkelbezoek.

Go to Top